Talpimon

Disseny de jocs de rol => Disseny de regles i sistemes => Missatge iniciat per: JordiRPG en Novembre 09, 2016, 11:06:54 am

Títol: Formes de simular l'armadura
Publicat per: JordiRPG en Novembre 09, 2016, 11:06:54 am
Hola Talpimonaires,

Fa una estona estava pensant en diferents formes de simular els efectes de l'armadura en el mal que reps. Pensant, pensant, m'han vingut al cap les següents:

1- Pujar la dificultat per ser impactat. Ex: D&D, Nou MdT
2- Pujar la dificultat per ser ferit. Ex: Warhammer clàssic
3- Restar tants punts de mal com valor tingui l'armadura. Ex: Runequest
4- Restar punts de mal aleatòriament en funció d'una tirada de dau depenent de l'armadura. Ex: Stormbringuer
5- Incorporar el valor de l'armadura en un pool de combat abstracte. Ex: Heroquest

Se us n'acudeix alguna altra? Em podeu dir quin és el vostre preferit?  :)

A mi el que m'agrada més és el 3. El trobo el més intuïtiu i no fa falta fer una altra tirada de dau com el cas 4. 
Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: Elmoth en Novembre 09, 2016, 11:23:02 am
Una armadura no evita que t'impactin, sino que evita que et facin mal quan t'impacten. Si la vols afegir a una tirada unica de impactar + ferir si que pot incrementar la dificultat global (ex: D&D, tot i que D&D a continuació la caga totalment introduint una segona tirada per ferir)

Jo voto per la 2 o la 3. La tirada d'impactar ja hauria d'indicar com de bo és el cop. Al menys per mi.

Algunes altres idees així tal com raja:

6- Incrementar el teu valor global de combat, que inclou tots els teus recursos en un sol valor abstracte de capacitat combativa.
7- Convertir l'armadura en un Aspecte
8- Convertir l'armadura en punts de vida
9- L'armadura té un valor en punts. Cada punt es pot fer servir per negar un impacte (no critic) que rebis. Despres deixa de ser util.
10- L'Armadura incrementa el teu Atac en una tirada comparada. El perdedor de la tirada es qui rep mal i l'altre no.

Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: Gaelos en Novembre 09, 2016, 12:33:04 pm
A mí m'agrada que sigui ràpid.

He jugat i creat sistemes en que normalment les armadures absorbeixen dany, i la veritat es que tot i que m'agraden, prefereixo que sigui un sistema àgil. Si l'armadura té una intervenció en altre sentit ( como la CA de D&D), ja m'està bé per la seva agilitat de joc, no frenant el ritme de la partida.

Un cop dit això, en les últimes partides que he dirigit utilitzant el sistema Basic D20 (que ronda per aquest sub-fòrum) poso l'armadura com a eina per absorvir dany, en una seguna tirada... i segueix sent àgil. I m'agrada.
Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: Trollkin en Novembre 09, 2016, 09:07:02 pm
En el Rolemaster l'armadura redueix les possibilitats de rebre danys crítics. També afecta els punts de vida que es reben per cada impacte, però no d'una manera lineal. S'ha de veure en les taules de combat com es relacionen els 20 tipus d'armadura amb cada arma diferent.


En el Twilight2000, l'armadura va lligada al valor de penetració de les armes. El valor de penetració indica quants daus de mal es perden per punt d'armadura que ha de travessar. L'efecte final és que l'armadura disminueix el mal que fa l'arma.


Jo voto per la 2 o la 3. La tirada d'impactar ja hauria d'indicar com de bo és el cop. Al menys per mi.


Això ho tens en el MERP/Rolemaster.



8- Convertir l'armadura en punts de vida
9- L'armadura té un valor en punts. Cada punt es pot fer servir per negar un impacte (no critic) que rebis. Despres deixa de ser util.


En els punts 8 i 9, quan s'acaben els punts que dona l'armadura, l'armadura es destrueix? S'ha de reparar? Es recarrega després de cada combat? No sé, no ho acabo de veure...
Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: Menecrates en Novembre 09, 2016, 10:23:53 pm

En els punts 8 i 9, quan s'acaben els punts que dona l'armadura, l'armadura es destrueix? S'ha de reparar? Es recarrega després de cada combat? No sé, no ho acabo de veure...

El 8 és Rifts. Un infern de regla!


Sent from my iPad using Tapatalk
Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: Elmoth en Novembre 10, 2016, 08:21:38 am
Si. S'hauria de reparar en ambdós casos. Poden ser reparacions menors (es poden fer facilment, fins i tot improvitzar-les) o majors (que requereixen dies al taller d'un fabricant d'armadures). Això ja depen de quin tipus de mal han absorbit
Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: JordiRPG en Novembre 11, 2016, 02:32:15 pm
Jo voto per la 2 o la 3. La tirada d'impactar ja hauria d'indicar com de bo és el cop. Al menys per mi.


Hi estic completament d'acord. Hi també amb el fet que D&D la caga posant després la tirada per ferir
Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: JordiRPG en Novembre 11, 2016, 02:36:59 pm
A mí m'agrada que sigui ràpid.

He jugat i creat sistemes en que normalment les armadures absorbeixen dany, i la veritat es que tot i que m'agraden, prefereixo que sigui un sistema àgil. Si l'armadura té una intervenció en altre sentit ( como la CA de D&D), ja m'està bé per la seva agilitat de joc, no frenant el ritme de la partida.

Un cop dit això, en les últimes partides que he dirigit utilitzant el sistema Basic D20 (que ronda per aquest sub-fòrum) poso l'armadura com a eina per absorvir dany, en una seguna tirada... i segueix sent àgil. I m'agrada.


A mi també m'agrada la rapidesa. No crec que faci una tirada específica per l'armadura sinó que faré que modifiqui el mal. A veure que tal...
Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: JordiRPG en Novembre 11, 2016, 02:39:26 pm
El tema de la reparació d'armes i armadures m'interessa molt. El problema és que introduir-ho alenteix una mica el ritme de joc. Segurament ho deixaré com una regla opcional i no faré tirades addicionals. Possiblement implanti un llindar d'armadura i els punts que passin que la baixin.

Tot i que, potser m'inclino per que armes i armadures només es facin malbé amb resultats especials dels daus... Ho penso aquest cap de setmana.

Moltes gràcies a tots per les suggerències  :)
Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: gothalo en Febrer 17, 2017, 01:07:28 pm
ara parlo de memòria, però pot ser que el runequest de joc, sota certes circumstancies, la armadura es deteriorava i minvava la quantitat de punts de cop que podia absorbir?
Títol: Re:Formes de simular l'armadura
Publicat per: JordiRPG en Febrer 17, 2017, 03:25:19 pm
Al Runequest segur que no... però a l'Aquelarre sí que era així. Hi havia uns punts de resistència de l'armadura que quan s'esgotaven deixaven l'armadura inservible.  :)